Værdigrundlag

Kodeks for Middelfart Volley

• Alle er her for at have det sjovt med volley.
  • Vi vægter godt samvær, og en oplevelse af at man mestrer noget og bliver bedre.
  • Vi forsøger altid at gøre vores bedste.
  • Udvikling, oplevelser og resultater er klubbens kengetegn.

Grundregler

• Træningen starter til tiden.
  • Det er et fælles ansvar at der gøres net klart, hente bolde, og at samle dem igen, hvor de afleveres i boldvognen tilbage til klublokalet hvis det er sidste hold.
  • Du repræsenterer Middelfart VK når du er i klubregi, og skal være loyal og respektfuld over for klubben.
  • Ta´dybere spørgsmål med videre med klubben, træneren efter din træning.
  • Hjælp hinanden, hold sammen og tal pænt til hinanden og modstanderen.
  • Det forventes at klubbens medlemmer hjælper til ved arrangementer, Ligakampe, ungdomskampe og lignende, da det er nødvendigt for at drive en klub.
  • Meld afbud til træning.
  • Modtag altid nye spillere positivt og med åbne arme, så de føler sig velkommen i klubben.

Udvikling, oplevelse og resultater

• Vær åben over for andre. Betænksomhed giver følelsen af velvære som fører til fremgang.
  • Husk at vi alle er forskellige. Vi kan være i forskellige stemninger. Påpeg ikke altid andres fejl og mangler. Respekter andres særheder. Du har nogle selv.
  • Kræv ikke at du altid skal være perfekt. Der findes mængder af faktorer i de fleste situationer som du ikke kan kontrollere eller påvirke. Tag ikke tilfældig modgang alt for alvorligt.
  • Ødelæg ikke troen på dig selv ved at sammenligne dine svage sider med andres styrker.
  • Tænk over at ros og opmuntringer får det bedste frem i mennesker. Alt for negativ kritik får det værste frem. Ved at vise du stoler på dine venner, viser du dem samtidigt betydning og duelighed.
  • Vær taknemmelig for det, som andre gør for dig. Vær rar mod dine venner. Behandl´ dem som du ønsker at de skal behandle dig.
  • Vær hjælpsom over for andre. Vis respekt, sympati og forståelse over for den, som søger hjælp. Lad være med at bekymre dig. Hold fast i den godhed du har i dig.
  • Hold andres tanker for dig selv. Vær pålidelig. Lov aldrig noget, du er i tvivl om du kan holde.
  • Tænk positivt.
  • Det du vil have ud af livet, kommer fra andre mennesker. Vil du beundres, respekteres eller elskes, så vil det udelukkende ske gennem andre mennesker. Aldrig gennem ting og sager. Derfor må du forstå andre mennesker. Og det kan du først, når du forstår dig selv!

Retninger for klubben:

• Kids -> flere trænere både voksne og u-medlemmer, men 1-2 ansvarlige - indragelse af forældre - opstilling af opgaveområde
    for at kids kan træne og deltage i stævner mv.
  • Ungdom -> fra U15/17/19 og til ung-senior. Her er den spillemæssige og fysiske udvikling mere i spil. Ord som; organisation, dygtige trænere, god træning hvor alle har roller, kampe og stævner, sociale event.
  • Bredde -> fællesskab, god træning, træning vigtigere end kampe, tilpasning accepteres så alle får tilbud, så vidt muligt,
    gode træningstider, sociale event i klubben
  • Elite Ligaherrer -> her er beskrevet en særskilt og klar handlingsplan, mod 2021.
  • Organisatorisk -> denne -> klubplanen 2020-21, som evalueres i sommeren 2021!